+420 777 707 586 (Po-Pá 7-17 hod.)
0 Ks
0 Kč
Košík je prázdný. Pojďme to napravit!
Neplaťte poštovné! Přidejte 1 000 Kč a máte je zdarma.
 
1 000 Kč

Potřebujete poradit?

Kontaktujte Petru!
+420 777 707 586
petra@manucafe.cz

Proč zboží od nás?

  • Doprava zdarma od 1 000 Kč
  • Spokojených zákazníků
  • Dodání obvykle do 48 hodin

DTest

 

Heureka - ověřeno zákazníky



Káva a pohyb k sobě patří. 3 způsoby, jak pomáhá sportovcům.

20.04.2016 2 minuty čtení
Šálek kávy dokáže nejen zvýšit výkonnost, ale taky urychlit regeneraci a „rozpustit“ nějakou tu tukovou buňku. Mezinárodní olympijský výbor k ní má taky kladný vztah. Nikdy ale nezapomeňte, že vaše káva by měla být čerstvě (s vykřičníkem) mletá a dobře skladovaná.

1. Espresso zvýší výkon - před tréninkem

sport a kavaJe to prostě ověřeno. Maratonci, volejbalisti i sáňkaři do sebe před útokem na medaili kopnou jedno nebo dvě espressa a jdou na věc. Kofein totiž vyvolává v těle pocit vitality, zbavuje únavy, zrychluje tep, stimuluje srdeční činnost i dýchání. Jeho účinek plně nastupuje asi po 30 minutách od požití. Polovinu vyloučí dospělý člověk během 3-7 hodin. Fyzickou výkonnost zvedne šálek kávy o 10-12 procent.

Podle výzkumů prospívá kofein víc vytrvalostním sportovcům než těm, kteří se chystají na krátkodobou intenzivní aktivitu. Co na to Mezinárodní olympijský výbor? Do roku 2005 řadil kofein na seznam zakázaných látek (v případě přítomnosti více než 12 μg/ml v moči), nyní je kofein sportovcům povolen v jakémkoli množství. Sláva!

2. Zelená káva spálí tuky - kdykoli

Pokud jde o likvidaci tukových buněk, k té se nejlépe staví káva zelená. Nepražená zrnka jsou samozřejmě uctívaným kofeinem našlapaná. Ale to není všechno – esem v rukávu zelené kávy je kyselina chlorogenová. Poptáte-li se na ni v lékárně, snese vám magistra na hromadu pilulky nejrůznějších barev a tvarů. Na obale bude stát CGA a uvnitř budou chrastit umělohmotné, nevoňavé a plnidly vyšponované „doplňky stravy“. Nechejte je na pultě a objednejte raději zelenou kávu v přirozeném stavu!

S její podporou lze zvýšit metabolismus o 3-11 procent. Samozřejmě každému podle jeho zásluh. Kdo spalování podpoří pravidelným pohybem a nočním zamykáním ledničky, jistě se dočká výsledků hodných obdivu. Kromě štíhlejšího pasu a vyrýsovanějších paží bude mít menší chuť k jídlu i pravděpodobnost onemocnění infekcemi či kardiovaskulárními chorobami. To všechno zelená káva umí.

3. Ochucená káva potěší - v zápřahu i při odpočinku

Neříkejte, sportovci, že taky někdy nehodíte nohy na stůl. Pokud ne, děláte chybu. Přesně to je totiž chvíle, kdy si můžete kávu vychutnat jen tak. Protože je vám libá její vůně, máte rádi rituál přípravy, je vám potěšením pozvat na ni sousedku. Zkuste to aspoň jednou za měsíc.

Ať už zvolíte jednu z elegantních stoprocentních arabik, silnější robustu, nebo kávu ochucenou jahodami, pralinkami či smetanou, vždycky vás příjemně uvolní. Jako bonus dočerpáte antioxidanty zpomalující stárnutí buněk a opotřebování organismu. Káva už v jakékoli podobě zároveň podporuje paměť a bystří smysly.

To se každopádně hodí. Minimálně pro chvíle, kdy budete o své sbírce pohárů a medailí vyprávět vnoučatům.

Můžete se kdykoliv odhlásit. Zpravodaj Vám zašleme 1x za 14 dní.